Γύρη

7€

Για τις μέλισσες, που μεταφέρουν τη γύρη από λουλούδι σε λουλούδι γονιμοποιώντας τα φυτά κι εξασφαλίζοντας για μας το 80% των τροφίμων, η γύρη είναι τροφή. Συγκεκριμένα είναι πηγή κυρίως πρωτεϊνών, αλλά και λιπιδίων, βιταμινών και μετάλλων. Όμως η γύρη ενός είδους φυτού και μόνο, δεν περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα και συστατικά που χρειάζονται οι μέλισσες, γι’ αυτό είναι αναγκαίο να τρέφονται με γύρη από όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποικιλία φυτών. Το ίδιο ισχύει και για τον άνθρωπο που χρησιμοποιεί τη γύρη στη διατροφή του.

Η γύρη περιέχει: πρωτεΐνες , σάκχαρα , λυπίδια, λεκιθίνη, μακροστοιχεία και ιχνοστοιχεία, βιταμίνες C,E,B, φλαβονοειδή , καροτενοειδή, νουκλεϊκά οξέα και νουκλεοτίδια, ένζυμα και P-κουμαρικό οξύ. Ενδείκνυται για:

  1. Βελτίσωση στη σωματική και διανοητική λειτουργία, αυξάνει την ικανότητα για εργασία καταπραΰνει τα νεύρα και καταπολεμά την αϋπνία, ακόμα και την κατάθλιψη
  2. Η ρουτίνη, γνωστή και ως βιταμίνη Ρ, που περιέχει προστατεύει τα τοιχώματα των αγγείων. Προστατεύει επίσης τον προστάτη από φλεγμονές, υπερπλασίες και κακοήθεις νεοπλασίες.
  3. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προάγει την αποτοξίνωση του οργανισμού.
  4. Βελτιώνει την πεπτικότητα άλλων τροφών και ρυθμίζει την εντερική λειτουργία.
  5. Μειώνει την αυξημένη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια.
  6. Χρησιμοποιείται με επιτυχία και κατά της παχυσαρκίας (αυξάνει το μεταβολισμό, δίνει αίσθημα κορεσμού, παρέχει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά) και κατά της νευρικής ανορεξίας (τονώνει τον καταπονημένο οργανισμό, αναπληρώνει τα θρεπτικά συστατικά).
  7. Χρησιμοποιείται κατά της αναιμίας
  8. Χρησιμοποιείται κατά των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης μόνη ή σε συνδυασμό με βασιλικό πολτό
  9. Τονώνει τη λίμπιντο (την ερωτική διάθεση) και αυξάνει τη γονιμότητα
  10. Απαραίτητη στους αθλητές για καλές επιδόσεις

Μία γεμάτη κουταλιά της σούπας γύρη είναι αρκετή για να καλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία ενός μέσου ενήλικα, ενώ αποδίδει μόλις 45 θερμίδες.

Τρώμε γύρη καθημερινά, το πρωί, σκέτη, με μέλι ή μέσα σε λίγο χυμό πορτοκάλι και τουλάχιστον μισή ώρα πριν από κάποιο γεύμα.

Για αθλητές με έντονη προπόνηση η δόση μπορεί να τριπλασιαστεί, το ίδιο και σε άτομα με συγκεκριμένες παθήσεις μετά από συμβουλή γιατρού (αρκετοί γιατροί στην Ελλάδα προτείνουν γύρη στους ασθενείς τους).

Για αθλητές με έντονη προπόνηση η δόση μπορεί να τριπλασιαστεί, το ίδιο και σε άτομα με συγκεκριμένες παθήσεις μετά από συμβουλή γιατρού (αρκετοί γιατροί στην Ελλάδα προτείνουν γύρη στους ασθενείς τους).